Durumbúza

A durumbúza eredete

A durumbúza, más néven kemény(szemű) búza (Triticum durum) ma már széles körben termesztett nemesített búzafaj. Ez egy mesterségesen, háziasításokkal és szelekciókkal kifejlesztett faj melynek ősét a Közel-Keleten és Közép-Európában termesztették i. e. 7000 körül. Kalásza olyan mint a tönkebúzáé (Triticum dicoccum).

Miért jelent egészségesebb alternatívát a durumbúza a kenyérbúza helyett?

A durumbúza több értékes tápanyagot tartalmaz, több A, B és E-vitamint, és rostokban is gazdagabb, mint a kenyérbúza. A rostdús táplálkozás növeli a teltségérzetet, így megkönnyíti a fogyókúrát, csökkenti a zsírok felszívódását, a koleszterinszintet, ezáltal az érelmeszesedés, és a szívbetegség rizikóját is. A rostfogyasztás a bélrendszerre is jótékonyan hat, kellő rost és folyadékbevitel mellett nem lesz többé gondod a székrekedéssel, és még a bélrendszeri daganatok kockázatát is csökkentheted.

Az egyik legpozitívabb tulajdonsága a durumbúzából készült tésztának a kenyérbúzából készült tésztához képest, hogy alacsony a GI indexe, azaz alacsony a vércukoremelő képessége. Ez azt jelenti, hogy fogyasztása után nem emelkedik hirtelen a vércukorszint, és sokkal jobban kontroll alatt lehet tartani. Ez egyébként nem csak a cukorbetegeknek, hanem a fogyókúrázóknak is fontos, mert meggátolja az éhségrohamokat.

Ha magas a koleszterinszinted vagy tojásallergiás vagy, akkor is válaszd a durumbúzát, hiszen ez a tésztafajta teljesen tojásmentesen készül. Mégis nagyon finom.

Forrás: biozoom.hu

Webáruház készítés